Handelsbetingelserne

Handelsbetingelserne

Handelsbetingelser for smart-things.dk

Generelle Oplysninger:

smart-things.dk er ejet af Isports

CVR. 34386161

Omøvej 9,

4700 Næstved

Tlf. 26249137    

E-mail. info@smart-things.dk

Nedenstående handelsbetingelser gælder for alle leverancer fra smart-things.dk
Der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen og disse følger med leverancen fra smart-things.dk 


Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i handelsbetingelserne. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene giver dig.
Du får en kopi af vilkårene, når du modtager en bekræftelse af din ordre pr. e-mail. Du har også mulighed for at se alle dine afgivne oplysninger inden du godkender din ordre. Alle aftaler indgås på dansk. 


Bestilling
Du kan kun bestille varer på hjemmeside smart-things.dk  Alle priser på sitet angives inklusiv told, skatter, afgifter og moms. Priserne er dagspriser.

Betaling
På vores webshop kan du betale med følgende betalingsmidler: Dankort, VISA/Dankort, eDankort, Mastercard, VISA Electron, og Maestro. Du kan også betale med Mobilpay


Det er gratis at benytte betalingskort på smart-things.dk vi betaler alle gebyrer. Beløbet trækkes først fra din konto når produkterne er afsendt fra vores lager.
smart-things.dk  bruger en Quickpay som betalinsindløser, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer
Normalt modtager du din pakke inden for 1-3 hverdage.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 


Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 



Levering

smart-things.dk sælger både  fysiske og digitale varer.

Digitale varer er filer, der kan downloades, eller et andet produkt, der leveres elektronisk.

For at levere fysiske varer benytter e-varer.dk  smart-things.dk GLS, som fragtfirmaer.

Du kan vælge leveringsmetod. Du kan vælge omdeling til dit privat hjem. Så sender vi varer til hjem hos dig.
Hvis du vælger afhentning i en pakkeshop, sende vi pakken  til den angivne Pakkeshop du har valgt, du modtager en SMS fra GLS eller PostNord med hvornår du kan hente din pakke, samt dit pakkenr. Dette kræver at du indtastet korrekt mobil nr. Du kan altid få oplyst pakkenr. af kundeservice på isports.dk smart-things.dk
Får du ikke hentet din pakke i pakkeshoppen inden den bliver sendt retur til os, betaler du selv for at få gensendt pakken fra vores lager.

Leveringspriser

Levering priser for digitale varer er gratis.

Du kan vælge imellem følgende leveringsmuligheder for fysiske varer:

GLS Pakkeshop (39 DKK pr. ordre)
Din pakke vil blive leveret til en pakke shop tæt på din bopæl efter eget valg.

GLS Privat (59 DKK pr. ordre)
Din pakke vil blive leveret til din bopæl. Er du ikke hjemme, når pakkeposten kommer, vil du modtage en besked fra GLS med information om, hvor din pakke kan afhentes.

Leveringstiden for varen – Vi har normalt  1-3  dages levering ved bestillinger modtaget i webshoppen inden kl. 15  på hverdage. Varer købt i weekenden sendes først mandag. 


Fragtskade
Har du modtaget en pakke, der er blevet skadet i fragten eller der mangler en eller flere ting i ordren,  bedes dette meldes ved at sende en mail til info@smart-things.dk
Mailen skal indeholde dit ordrenummer og billeder af emballage, den label der sidder på pakken, samt det produkt der er blevet beskadiget.


Ordre
Når vi har modtaget din bestilling, sender vi dig en bekræftelse pr. e-mail med information om din bestilling. Kontroller altid ordrebekræftelsen og skulle der være spørgsmål, så kontakt os da hurtigst muligt. 


Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.


Reklamationsret
Der gives forbrugere 2 års reklamationsret i henhold til købelovens regler for varekøb. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

smart-things.dk  vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang hvis reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  


Ved returnering rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:
smart-things.dk
Omøvej 9, 4700 Næstved
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

 Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Digitalt indhold/digital tjeneste


Hvis der er tale om løbende levering af digitalt indhold eller den digitale tjeneste i en vare med digitale elementer (f.eks. en spillekonsol), vil reklamationsfristen for de digitale elementer udløbe, når leveringen er sket.

Ved løbende levering af digitalt indhold eller digitale tjenester (f.eks. et digitalt spil), vil reklamationsfristen udløbe to måneder efter, at sidste levering er sket.


Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.


Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fortrydelsesret på varer købt i vores Webshop  smart-things.dk, når du handler hos os som en forbruger.

Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter du har modtaget varen og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på info@smart-things.dk .  I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. 

Du kan også benytte vores online formular for at gøre fortrydelsesret gældende.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Ingen fortrydelsesret:

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

- Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på.

- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis

  1. a) leveringen af det digitale indhold ikke sker mod betaling eller
  2. b) udførelsen er påbegyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at du dermed mister sin fortrydelsesret, når vi har givet en bekræftelse på varigt medium.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Alle varer kan  returneres med normal post.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.


Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:

Smart-things.dk

Omøvej 9,

4700 Næstved
Vi modtager ikke pakker, sendt uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 


Vi giver ikke fortrydelsesret, når du handler hos os som erhvervsdrivende.


Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb som forbruger, skal du rette henvendelse til vores kontor på 21549138 eller på mail info@smart-things.dk  Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, www.naevneneshus.dk såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her


Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

 Persondatapolitik 

Her kan du læse  om de informationer vi indsamler på smart-things.dk samt hvilke sikkerhedsforanstaltninger vi foretager, for at beskytte dine data.

Vi vil kun gemme informationer, i de tilfælde hvor det er strengt nødvendigt og beskyttelsen af disse er yderst vigtig for os.

På smart-things.dk behandler vi dine personlige oplysninger strengt fortroligt og vil på ingen måde blive videregivet. I forbindelse med at du foretager en bestilling her på shoppen, vil der blive indsamlet en række informationer for at kunne fuldføre leveringen.

Disse informationer omfatter bl.a.:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail
  • Kreditkort oplysninger

Alle disse informationer bliver indsamlet under SSL (Secure Socket Layer) beskyttelse, som sikrer dine data. Informationerne vil ikke blive brugt på anden vis end at fuldføre leveringen og vil kun blive gemt så længe det er nødvendigt for os at gøre det.

Hvis du vælger at tilmelde dig vores nyhedsbrev vil din e-mail blive tilmeldt, men du vil til enhver tid kunne afmelde dig dette, hvorefter din mail vil blive slettet permanent fra nyhedsbrev systemet.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på smart-things.dk er smart-things.dk

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@smart-things.dk

 Handelsbetingelserne er senest opdateret 02. juni  2024


Standardfortrydelsesformular:

Du kan bruge denne formular:
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
e-varer.dk  smart-things.dk
Omøvej 9, 4700 Næstved
support@e-varer.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

________________________________________________________________________________


Bestilt den: ___________________________Modtaget den: _______________________________
 
Forbrugerens navn:
______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: 
__________________________________________________________________


Forbrugerens underskrift: __________________________________      Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 REKLAMATIONSFORMULAR

Til:

smart-things.dk
Omøvej 15, 4700 Næstved
info@smart-things.dk

Ordre nr. ____________________________________


Bestilt den: ___________________________

Modtaget den: _______________________________
 
Forbrugerens navn:
________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: 
________________________________________________________________

Beskrivelse af reklamationen:

________________________________________________________________


Forbrugerens underskrift __________________________________     

Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)